Ako so svojim webom uspieť v internetových vyhľadávačoch


Internetové vyhľadávače ako Google poskytujú užívateľom výsledky k hľadaným výrazom. Toto síce dobre vieme, ale prečo sa odkazy na niektoré weby nachádzajú na prvých stranách a vyšších priečkach, pričom iné zostávajú trčať kdesi vzadu? Výsledky sú zoradené podľa relevantnosti a kvality obsahu dostupných webov.
A prestáva byť tajomstvom, že na popredných miestach sa nachádzajú primárne stránky, čo prešli kvalitnou optimalizáciou pre vyhľadávače, respektíve tie, čo podstupujú profesionálne vykonané seo.Google, lupa
Úlohu zohráva nielen kvalitný, ale takisto relevantný obsah a teda ten, čo vychádza z efektívnych kľúčových slov. Na ich analýzu a následné umiestnenie do textu sa tak rozhodne oplatí zamerať, pričom ide o jeden z funkčných procesov optimalizácie.
Zahrnutie týchto efektívnych slov či slovných výrazov do obsahu nášho webu napomáha k tomu, aby bol tento web poskytovaný ako jeden z najlepšie zodpovedajúcich výsledkov k výrazom, ktoré zadal užívateľ do vyhľadávača. Aj z vlastnej skúsenosti totiž vieme, že ak napr. do Google zadáme nejaký slovný výraz, ten je vlastne kľúčom k tomu, aké výsledky dostaneme. A v tomto smere platí, že sa častokrát oplatí vsadiť na výraz zložený nie z jedného, ale nieľkokých kľúčových slov.
Ak napríklad hľadáme kadernícke služby, pravdepodobne hľadáme tie, čo sa nachádzajú v našom okolí. Nebudeme za nimi predsa chodiť cez polovicu Slovenska. Preto efektívnym kľúčovým výrazom nebude „kaderníctvo“, ale napríklad „kaderníctvo Hlohovec“. To je samozrejme len jeden z príkladov ako aj modelová situácia predajne textilu. Tu je vhodným kľúčovým výrazom „pánske tričko“ alebo „dámske nohavice“, nielen jedno príliš všeobecné slovo ako napr. „oblečenie“Seo špecialista

  • Toto sú však len menšie rady a viac menej odhady. Vždy je lepšie inšpirovať sa analýzou kľúčových slov a následne konkrétnejšími výsledkami.
  • A treba mať na pamäti, že v hre sú aj mnohé iné faktory ako kvalita a počet spätných odkazov, štruktúra webu, jeho vnútorná úprava, funkčnosť a podobne.
  • Je veľa vnútorných a vonkajších faktorov stránky, čo sa podpisujú pod jej špecifické umiestnenie vo vyhľadávačoch.