Čo ste o keto diéte nevedeli

Účelom keto diéty je udržať váš organizmus v ketóze. Lenže počas bielkovinovej diéty môžete chudnúť a pritom môžete pokojne prijímať sacharidy. Ketóza je v skutočnosti stav, ktorý nastáva pri obmedzení sacharidov a je nezávislá od množstva prijatých bielkovín.
Pôvodne navrhnutá keto diéta bola určená na liečbu epilepsie a odporúčali sa 4 gramy tukov na každý gram bielkovín a sacharidov. Preto sa niekedy označovala aj ako 4:1 diéta. 
Problém s pôvodnou keto diétou https://www.prodietix.sk/o-proteinovej-diete je ten, že má príliš nízky príjem bielkovín, čo nie je práve ideálne na udržanie svalov, preto sa v dnešnej dobe počas tejto diéty navyšuje príjem bielkovín. Preto sa mylne považuje za bielkovinový typ diéty.
Čo sa týka príjmu sacharidov, je potrebné ich držať maximálne na 50 gramoch za deň, ale často sa odporúča oveľa nižší príjem na úrovni okolo 20-25 gramov.

file-20200415-153302-aj1c1y

Toto je individuálne v závislosti od genetiky – niekomu bude stačiť menej, niekto bude potrebovať sacharidy obmedziť oveľa viac.
Pre veľa ľudí (hlavne tých posadnutých váhou) je to nepochopiteľné, ale chudnúť na váhe môžete tromi spôsobmi:
schudnete tuk – čo je najideálnejší spôsob straty na váhe
budete zadržiavať menej vody – bežne pri akejkoľvek diéte kvôli obmedzeniu kalórií stratíte aj váhu z vody
prídete o svaly – najhorší prípad, ktorému sa chcete vyhnúť
Keďže pri keto obmedzíte hlavne sacharidy, treba chápať, ako sacharidy ovplyvňujú váhu.

keto-FTR

Ako sacharidy ovplyvňujú hmotnosť
Prvá vec, ktorú by ste mali vedieť je, že sacharidy ovplyvňujú množstvo glykogénu a ten zadržiavanie vody.
Glykogén je forma sacharidov, ktorú máte uloženú v pečeni a vo svaloch. Čím viac sacharidov prijímate, tým väčšie zásoby glykogénu budete mať. Platí to aj naopak.