Francúzsko dáva jedlo a pitie podľa nového zákona

Avšak očakáva sa, že mnohé produkty obchodných značiek budú lacnejšie. Takýto tovar často pochádza z menších firiem.
 
Vláda sa snaží pomôcť menším producentom, ale Francúzsko pokračuje v protestoch žlto-vetra nad cenami.

událost
 
Prahová hodnota 10% marží znamená, že značka potravín alebo nápojov predtým predávaná za 1 EUR (0,88 GBP, 1,1 dolára) sa teraz musí stanoviť na úrovni minimálne 1,1 EUR.
 
Nebude však jednotné zvyšovanie cien, uvádza francúzske médiá. Zákon ovplyvňuje supermarkety a hypermarkety viac ako malé miestne obchody.
 
To preto, že veľké predajne ponúkajú niektoré populárne značky za cenu alebo za nízke ceny, čím znižujú svoje marže na tieto produkty, aby lákali zákazníkov v prudkej cenovej vojne. Ich zisky závisia od veľkého objemu a vysokého obratu.
 
Malé obchody však nemôžu zodpovedať nízkym rozpätiam supermarketov.
 
Sieť supermarketov Carrefour sa prispôsobuje zákonu tým, že zvyšuje zľavy pre zákazníkov vernostných kariet.
 
Carrefour očakáva, že v priemere zvýši ceny o 35 centov, čo je 5%. Hovorí sa, že 1,000 značiek jedla a nápojov je ovplyvnených, z 25 000 na predaj.
 
Veľký maloobchodný predajca, ktorý už zvýšil ceny, dáva denníku Le Parisien zoznam dotknutých značiek a zároveň požaduje anonymitu. Medzi cenové zvýšenie patria:

skandování
 

  • Président Camembert (o 8,6%)
  • Ricard Pastis (anýzový likér – o 9,9%)
  • Nutella (o 8,4%)
  • Carte Noire káva (o 4,4%)
  • Coca-Cola (o 5%)
  • Hypermarketový reťazec E Leclerc uviedol, že zvyšuje ceny o 3% na 1000 značiek.

 
Minister poľnohospodárstva Didier Guillaume uviedol, že "cieľom je predávať poľnohospodársky tovar za to, čo stojí za to". Zdôraznil, že ceny mäsa a rýb by neboli ovplyvnené.
 
Povedal, že v supermarketoch by všeobecne ceny vzrástli na 500 z 13 000 produktov av hypermarketoch na 800 z 20 000 v predaji.
 
Prečo je zákon kontroverzný?
Vláda dúfa, že tým, že budú obchody platiť viac svojim dodávateľom – veľkoobchodníkom – budú platiť viac francúzskym výrobcom potravín a nápojov. Je to preto, že príjmy veľkoobchodníkov by sa mali zvýšiť, keďže spotrebitelia platia vyššie ceny za určité značky.

Francúzsko dáva jedlo a pitie podľa nového zákona
4.4 (87.14%)14