Sacharidy

Z každej strany počúvame aké je dôležité žiť zdravo. Ale čo to teda znamená? Dobrým príkladom sú Extrémne premeny, v ktorom výživový poradca radí obéznym ľuďom, ako by sa mal správne stravovať. A v tom je tajomstvo úspechu. Je vedecky dokázané, že diéty vám pri chudnutí nepomôžu. Práve naopak. Drastickými diétami sa ľudia dostávajú do štádia obezity. Taktiež vynechávanie dôležitých zložiek potravy z vlastnej iniciatívy nie je zdravé. Samozrejme sú známe rôzne potravinové intolerancie a alergie, pri ktorých jednoducho mäso či mlieko nemôžete jesť. No ak nemáte žiadny zdravotný problém, snažte sa jesť z každého rožka troška. Dôležité je, aby ste vedeli ako jedlo pripraviť a koľko si toho môžete dovoliť.špagety sú plné sacharidov.jpg
 
Sacharidy        Sacharidy sú jedným z najväčších strašiakov pre ľudí, ktorí sa snažia zhodiť nadbytočné kilogramy. Vy sa však už konečne musíte naučiť, že nie je sacharid ako cukor. Sacharidy potrebujeme v našom tele ako zdroj energie. Vďaka ním sme vitálny a dokážeme fungovať. Ale mali by sme ich prijímať najmä ráno. Najlepšou voľbou sú sladké raňajky. No nie na taliansky štýl, kedy si vychutnávate kapučíno s croassantom. Ovsené vločky zaliate horúcou vodou, ochutené surovinami podľa vlastnej chuti. Kryštálový cukor skúste vymeniť za javorový sirup, trstinový či bazový cukor. banán obsahuje zdravé cukry.jpgMnožstvo ovocia je zdrojom cukru. Najviac banány. Jedno nakrájané jablko či banán však vašej ovsenej kaši neublíži. Aby na vašich raňajkách bolo aj niečo naozaj prospešné, primiešajte si k ovociu aj semiačka ako ľanové, sezamové a chia, ktoré sú najväčším zdrojom energie. Dôležité je aby ste nezabudli na orechy. Najlepšie vlašské zo záhrady, ale nič nepokazíte ani mandľami či iným druhom.   Pre ešte lepšiu chuť hoďte navrch kocku tmavej čokolády. Takýto príjem sacharidov je pre vaše telo prospešné. Vyvarovať by ste sa mali sladkostiam ale aj pečivu a bielim cestovinám.