Skromné začiatky Škody sa začali na bicykli

V decembri 1895 mal mechanik Václav Laurin na bicykli potrebné opravy, a tak navštívil predajňu bicyklov v Československu. Obchod však odmietol opraviť bicykel. Vtedy sa Laurin a jeho priateľ Václav Klement, kníhkupec, rozhodli naučiť, ako vyrábať bicykle. Ktoré chceli následne predávať zákazníkom a poskytnúť lepšie služby. Toto znamenalo začiatok budúcej škodovky. V roku 1899 podnikli ďalší krok a pridali motory, ktoré nakoniec vytvorili viac ako 4 000 rôznych typov motocyklov. Až v roku 1905 sa rozhodli vymeniť motorky za autá – prvým z nich bola L&K Voiturette A. V roku 1925 sa zlúčili s Plzeň Škodovka Co a stali sa spoločnosťou ŠKODA.škoda.jpg
Inšpirácia loga škodovky je okrídlený šíp.Aj keď pred súčasným dizajnom existovalo veľa variantov loga Škoda. Hovorí sa, že obrázok, ktorý zobrazuje domorodého Američana, bol umiestnený do vedenia spoločnosti Škoda v Plzni niekedy v rokoch 1918–1919 Pravdepodobne to bolo inšpiráciou pre logo. Dňa 15. decembra 1923 boli na Úrade ochranných známok a dizajnu v Plzni zaregistrované dve variácie ochrannej známky. Prvou z nich, ktorá bola použitá v rokoch 1924 a 1925, bola okrídlená šípka so štyrmi štylizovanými krídlami v kruhu so slovom „ŠKODA“. Druhý variant ukázal trojuholníkovú okrídlenú šípku v kruhu, pričom šípka v oboch variantoch smerovala doprava. Druhá variácia sa používa dodnes. Aj keď nie je isté, kto bol dizajnérom loga, hovorí sa, že je to dielo prvotriednych českých sochárov Otta Gutfreunda alebo Otakara Španiela.
logo škody.jpg
Škoda vyrábala lietadlá a pluhy. Po úspechu Voiturette A sa Laurinovi a Klementovi podarilo vybudovať stabilné postavenie na medzinárodnom trhu. Keď začala vojna v roku 1914, začali vyrábať modely pre ozbrojené sily. Okrem toho vyrábali nielen automobily, ale aj nákladné autá, autobusy, letecké motory a dokonca aj poľnohospodárske stroje, ako sú motorové pluhy.